Monday, July 8, 2013

教我為何要交稅




區家麟|絢麗荒涼    (本文5/7/2013 刊於《信報》)


稅務局請你報稅的回郵信封,還何是綠色?合理猜測之一:它企圖用一種含蓄的方式篤眼篤鼻,在桌上垃圾堆一樣的文件雜物中藏頭露尾,像一張符咒,不斷呢喃:報稅交稅報稅交稅報稅交稅。

此綠色信封與一般回郵信封不同,它不像其他誘惑你捐款的回郵信封,會免去郵費,反而大大隻字叫你「貼上郵票」。稅務局也在含蓄地告訴你,交稅與報稅是你的公民責任,政府不能免你郵費,這是根本大原則。

是年,綠色報稅信封,一直塞在書桌文件堆中最底。估計,應過期了吧,稅局那封刺眼的紅色催逼報稅信,應該快寄到。

交稅是公民責任,明白。我們出街,家門前有路,地面乾淨,有小公園,有避雨亭、有專線小巴,有交通燈,一切都不是必然;遇劫有警察,火警有消防,我們安心生活,也不是必然。到運輸署換車牌,公務員彬彬有禮,指示清晰,效率奇高,應是世間之冠;被狗咬,去公立醫院急症室打五支瘋狗症疫苗,六十蚊打枝針,感動;護士還有空笑著解釋說:不是粵語長片,瘋狗症針不需打在肚臍,輕描淡寫之間,保證我不會變成一頭瘋狗;手臂上的微癢,充滿了幸福感,頓覺交稅有理,天地間充滿恩典。

況且,最近賺了一些不義之財,交稅就當贖罪,財散人安樂。

而今問題在,我們為何要把錢,交到你手上。

這位只得689票的特首,為何市民要交錢,供養你去建立自己的管治網絡,全民奉上彈藥供你收買人心?

這位只得689票的特首,為何你能成為各大學校監,能坐上畢業禮的高台,接受學子鞠躬?畢業生在台上三鞠躬,向你做交叉手勢,衛道之士批評學生「不尊師重道」,689票的特首,什麼時候成為學生之「師」,他又弘揚過什麼值得尊崇之「道」?若說學生「不識抬舉不尊重場合」,那麼一個沒市民授權的當權者無端端騎在學府頭上,是誰不尊重誰?只怪尊權拜金,是人之本性;很多人習慣唯權是尚,權力永遠正確,坐在畢業禮的雕花大椅上,管他是貓是狗是龍是蟲,都得尊重。

這位只得689票的特首,又憑什麼要香港人交稅,讓你掌控人事布局大權,委任親信,騎在香港人頭上,然後說,我全心全意服務你?你又憑什麼企圖「擴大問責制」,用更多納稅人的錢,建立自己的政治圈子?

一個健全的政治體制,領導人組織自己的管治網絡,理所當然,因為他透過民主選舉,得人民授權,用人民稅款,建立管治團隊,合情合理。這位只得689票的特首,憑什麼用納稅人的錢去鞏固自己的權位?

對,你一定會說,憑《基本法》,法由你訂,法在你手,法任你釋,以法治人,好使好用。聽說有句話叫「港人治港」,行政長官提名委員會有「廣泛代表性」,惟十年又十年,選委會由權貴商賈把持,專業人士作點綴,以機構組織票打底,例如漁農界莫名其妙佔大額六十席、政協組別則富二代面目模糊;古有高級華人,現有高級港人,如此安排,侮辱香港人,貶損「港人治港」。制度狠毒之處,在保障既得利益者的權位,再僭建關卡,當權者務求緊抓權力,以權勢拖延時間,收買人心。

盯著這個的綠色信封,我盤算著,行政長官辦公室每年開支近一億,行政會議兼中央政策組兼問責團隊一眾高官加上各大小秘書,兼其所操控的各種委員會與公職人選,單薪津最少數以十倍計。政府全年開支近三千億,每年納稅人所奉獻之稅款,多則幾千幾百、少則幾百幾十,總會落到政府最高層一群缺乏認受性的權貴身上,由他們直接支配。

那麼,一日特首非真正民選,政府什麼都不用做嗎,稅都不能收嗎?這就是香港之死結,十年又十年、拖延再拖延、詭辯再詭辯,統治者名不正言不順,香港人則條氣唔順,給你騎在頭上,重要畀錢你使?

我實在是太過善良的公民,這天,終於提筆報稅,一面寫一面想,交稅時,理應交少幾百,作為抗議。情勢發展下去,遲早有這一天。

相關文章:

9 comments:

  1. 其實,區公子您可知道,您這篇文章 ........ ar ! 唔係 ,係一篇又一篇 、一篇又一篇 ....... Published 在信報裡 ,是自己對自己的 Exposure 一個 shot yourself in the foot 的大大敗筆來的呢 ???

    "信Paper" 是一份好少人睇的 Pretentious "扮精英"香港人 Paper 。 而您自己因為某些前塵因緣 or 恩怨 , 發 "水果日報" 的爛渣 ,又放唔底自己的所謂 "新聞道德包袱" , 而選擇不在 "黎 Fat-Man" 先生的 Media 發表文字 ,大大削弱自己觀察、經驗所得的 Influence ........

    您這樣 "自己封殺自己" ,又是何其不智 ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 作為 "信Paper" 2x 年讀者,我已經停止了閱讀習慣(..真的刪了一百字,區生仍有專欄,我罵的不痛快.. )。而 right, the only thing left 係 "扮精英"。

      如果批評權貴而招來煩惱;咁,首先要撿討嘅 唔係煩惱值唔值得、唔係權貴霸唔霸道,而係批評未夠班,未能讓權貴重視。陳玉峰都晒: 『我入職記者兩個月後,已收到中聯辦郝鐵川部長寄來,寫着我名字的聖誕卡,哪怕我從沒見過、也沒派過卡片給郝部長』

      不過咁,區生有 "新聞道德包袱",將來 區生有 新聞博士銜頭,有一定履歷,表面睇有一定理想 (well, 有乜唔係表面睇? 包括博士銜頭就係學者),終點係乜都好,過程始終係自己行出嚟嘅。

      Delete
    2. 你都九唔搭八 。
      正頭都唔知你想 Up 乜 !

      我之前 post 只係想講 , 阿區公子佢要對生果報發爛渣 , 動不動曬佢嘅 "文人氣節" , refuse to publish anything on THAT paper ,佢咁樣做 ,只會 backfire 佢自己 ,令到佢寫嘅文章 "收視率" or "收睇率" 無形中低咗好多 。
      That's ALL ~~~

      我完全唔明樓上你隻死 7 頭想講乜嘢 lor 。
      乜嘢 "夠班唔夠班" je ??? 你好好哋改善一吓自己 D 表達技巧先 la 。

      Delete
    3. 啊,明晒。

      你之前 post 只係想講 :『阿區公子佢要對生果報發爛渣 , 動不動曬佢嘅 "文人氣節" , refuse to publish anything on THAT paper ,佢咁樣做 ,只會 backfire 佢自己 ,令到佢寫嘅文章 "收視率" or "收睇率" 無形中低咗好多 。
      That's ALL ~~~』。

      『"信Paper" 是一份好少人睇的 Pretentious...又放唔底自己的所謂 "新聞道德包袱"』係言不及義、係 superfluous、係 唔覺意寫多咗。

      咦,表達技巧嘅嘢,似乎都係彼此彼此噃。

      PS: 如果唔想人睇,或者唔想人回應,煩請下次寫明「九唔搭八的Anonymous」,或者 Anonymous 謝絕 九唔搭八的回應 都得。
      嗱,此文作者 (即係本人,又名 AI) 有事外遊,謝絕回應,拜拜。

      Delete
  2. 終於有人 touch 到呢個 issue!

    我唔支持佔中,因為 very likely 我唔會;不過我唔反對有人做,因為呢個係無被人重視嘅人合理 (仲要 care 合法?) 表達意見嘅辦法。同樣,當犯法都無人 care 時,手上有嘅唯一武器唔係鎗,唔係71,佔x,而係錢。我公民抗命,唔交稅。無論佔中與否,反動派一定反動 -- 你犯法噃,支持政府依法拉人。Interesting, 人地話明犯法,就係歡迎你拉。

    當某社評話 71 係香港特色,不論係出於安撫反動派,還是已經對處理 71 充滿自信,結論都係中央唔怕香港人。我呢個 中央觀察家認為,唯一中央還有小小表怕 佔中。怕,自然會做嘢,自然有妥協,in that sense, I am indebted to 戴耀廷等人。

    所以我估計唔會有: 我和平唔交稅,你拉我啦 呢日。

    ReplyDelete
  3. 在加美,少人談「道德文章」,反而談「錢」的多。那裡有「納稅人聯會」之類的組織,以此向政發聲,「我納稅,我有權過問政府」。講多無謂,講錢最實際。「為何要交稅?」,你心痛你的血汗錢?你唔出聲,政府睬你都傻。

    ReplyDelete
  4. 交稅係用嚟起個住得十幾萬人的蚊型新市鎮...(查實點起都唔夠新移民湧入+新移民生產的速度啦...)所以交稅係大家義務地用錢將香港慢慢整死 (i.e. 另一種投名狀)。到土地用得七七八八九九十十後,最後一招係在將軍澳對開嘅大海大規模填海,再引入新移民...再填再引,再填再引,再填再引,...

    交稅係用嚟繼續起西九...繼續起港珠澳大橋...大攪特攪...就有藉口繼續聘請大批低能力高官...

    交稅係用嚟請多啲食環處低級低官捉無牌小販,趕絕佢地...

    交稅係用嚟等下一次"多難興邦"時用。

    (下刪一百九十項 "交稅係用嚟....")

    嘩! 咁有意義嘅嘢,香港人一定義不容情...義無反顧...義海豪情咁做啦.... 倚!? 似乎今年的差餉又加了價。

    -Another Anonymous

    ReplyDelete
  5. 我們交了稅,但骨折排專科要一年先有得睇,白內障排期做手術閑閑地都要一、兩年,依家仲話整個咩鬼醫保,要你比錢,但就連香港的頭號殺手癌症都話唔包,垃圾就一味識堆田,連垃圾都處理唔到,真係垃圾都不如,我0地就有病無醫生睇,家住堆田區隔離日日「心曠神怡」好x臭,教育政策又一團槽,攪到仔女小一、中一、大一輪住排隊喊幾輪,但係689班人卻一年浪費了我們三千億,個個高薪厚祿不得止,一時又話攪美化社區呀!攪行人天橋安裝電梯呀!攪資助左派好友攪國教書刋呀!等等多都寫都寫唔晒,d錢一味倒入自己友個袋,香港好好地的固有制度,比佢地攪到立立亂,咁....我0地睇唔過眼,七一幾十萬人上街,689又當睇唔到,咁你話,我0地仲可以點呢?

    ReplyDelete
  6. "Taxation implies a social contract. If governments want merchants to pay their taxes, public officials have to demonstrate that they will responsibly administer the money so that the people benefit." - from Stealth of Nations by Robert Neuwirth, p191-192.
    Our gov't should read it...

    ReplyDelete