Tuesday, December 4, 2018

你失去了希望



的士上,司機後鏡盯着我:「我認得你個樣你把聲,我好多年來一直有留意你。」

吓?公仔箱拋頭露面已是好多年前的事,我隨口:咁都畀你點相,出街真係要小心行路。

司機繼續:「你同好多香港人一樣,心裏面已經失去咗希望。」哇,你係我心裏面條蟲?

「我同好多乘客傾偈,個個都一樣,大陸人都係,失去希望。」我一直相信的士司機係最貼地的時事評論員。

「大陸人都話,社會唔公平。」吹水唔抹嘴,你點知人哋一程車會同你講真心話?

「我喺大陸做咗二、三十年生意,好了解佢哋,識得套大陸人講心底話。」「大家都覺得冇希望改變,死心。」多少英雄豪傑,大隱隱於市,每一雙軚盤上的手,都有鮮為人知的往事。

「做廠,啲貨壓到價錢好低,你若非財雄勢大,或者有特別關係,根本無得做,番來楂的士。」「我從來唔做食品,啲人乜都夠膽死,總有一個環節出事。」還說了一些,就不便寫了。

改革開放四十年,各大媒體鋪天蓋地訪問達官貴人談豐功偉績,很好,但為何不騰出一點篇幅,請一些小人物回憶一下改革得失?為何不去訪問一下那些鎩羽而歸的人們?

「守規矩的人冇得做,講原則的人冇得做,香港人而家冇位企。」

「如果佢冧咗,一定會攬炒,都係死,一樣無希望。」

談了十分鐘,畀錢,落車,的士絕塵而去,雁過不留痕。

還是那一句:有些事,做了不一定有希望,但不做肯定無希望;有時做事不是為了追求成果而做,而是因為堅守原則而做。

***   ***   ***
(本文原刊於明報專欄《2047夜》,此為加長版)

其他的士奇遇記: