Wednesday, June 12, 2013

耳語(8): 端午節起火



善哉善哉,道行未夠。

在香港,扭開電視有一個好處,就係即刻火起,有靈感寫嘢。

耳語8.1
「端午節快樂」

端午節,婦女節目(還叫《都市閑情》嗎?) 一開口,就話「端午節快樂呀」,無幾耐,三個太空人仲祝「全球華人端午節快樂」,幾時開始,端午節要祝人「快樂」,我哋幾時要祝人「復活節快樂」兼送復活節禮物,幾時我哋去拜山時,要互祝「清明節快樂」、「重陽節快樂」?電視台與太空人的語言,係咪貧乏到呢個地步?

這個,小事矣。

耳語8.2
「標誌中國載人航天飛行邁上新台階」

新乜野台階?這些中央電視台新華社專用八股,香港的電視台可否用少啲?要講的話,可否改一下字眼?什麼「新台階」、「優化」、「加大力度」、「重要指示」,饒口煩厭,為何會變成電視新聞時尚術語。

記得前幾日,預告節目,竟出現「地球對太陽進行公轉」的用字,我下巴跌咗落地。

耳語8.3
「發揚王亞平精神」

神舟十號,眾所周知的一場飛天公關活動兼叻叻國民教育,為何電視台仍要大張旗鼓,不厭其煩講足七、八分鐘,仲要山長水遠派人去山東王亞平間學校,睇下如何「發揚王亞平精神」,做乜唔用些少資源時間發揚吓「李旺陽精神」?

耳語8.4
「佔領中環不如佔領中間」

又係一個唔覺唔覺,一時運滯,看到一位過氣「親中」紅人,說「佔領中環不如佔領中間」,叫人心平氣和,回到談判桌,不如「回到中間」談政制,仲話懷念上世紀八十年代基本法諮委會談政制的平和氣氛。

又係誤導。

那個年代,係中國思想較開放的時間,畢竟仲有個趙紫陽,成個氣氛係「有得傾」,唔係玩你,當然大家願意好好談,那時候提出的方案,大多民主過三十年後今天的現實。

以後的故事大家都知,立法會設分組點票,選舉設比例代表制,制度上處處自閹,到零四年,政制發展講都唔駛講,人大常委一鎚定音,名為釋法,實為修改基本法,拖延普選,致今天特區陷入進退兩難之局。前陣子,喬老爺明言何俊仁余若薇等人反中央,不符合愛國條件,轉過頭又叫你番來在圓桌上慢慢傾。

狠狠刮完你兩巴,轉個頭講兩句懶係理性平和的話,慘得過又有人信。

唉,都係熄電視,正念食粽。

***   ***   ***

舊日耳語:

有關龍尾,要講的都講過了,政府當然懶理: